Название журнала [RUS]
Физическое воспитание студентов творческих специальностей. - 2009. - N 3.

[ENG]
Fiziceskoe vospitanie studentov tvorceskih special'nostej
=Physical education of the student of creative specialties. - 2009. - N 3.
Страницы 17-23
Заглавие [RUS]
ФИЗИЧЕСКАЯ ПОДГОТОВЛЕННОСТЬ УЧЕНИКОВ МЛАДШЕГО ШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА С РАЗНЫМИ СВОЙСТВАМИ ОСНОВНЫХ НЕРВНЫХ ПРОЦЕССОВ

[UKR]
Фізична підготовленість учнів молодшого шкільного віку з різними властивостями основних нервових процесів

[ENG]
Рhysical fitness parameters among the groups of younger school age with different individual typological properties of the higher nervous activity
Авторы [RUS]
Безкопыльный
А.А.
ujdyjtl@mail.ru
Черкасский национальный университет имени Богдана Хмельницкого

[UKR]
Безкопильний
О.

[ENG]
Bezkopylny
A.

Аннотация [RUS]
У учеников младшего школьного возраста изучали связь и индивидуальные отличия средних значений параметров физической подготовленности между группами с разными индивидуально-типологическими свойствами высшей нервной деятельности. Установлены выскодостоверные корреляционные связи физических качеств со свойствами высших отделов центральной нервной системы как и наличие достоверных различий средних значений физической подготовленности в группах с разными свойствами основных нервных процессов. Сформулирован вывод о том, что ученики данного возрастного периода с высоким уровнем интегральной оценки свойств основных нервных процессов характеризуются и более высоким уровнем общей физической подготовленности, а также ее отдельных компонентов.

[UKR]
В учнів молодшого шкільного віку вивчали зв'язок та індивідуальні відмінності середніх значень параметрів фізичної підготовленості поміж груп з різними індивідуально-типологічними властивостями вищої нервової діяльності. Достовірні зв'язки виявлено між деякими перемінними вивчаємих ознак, як і достовірні відмінності поміж груп з різними властивостями основних нервових процесів. Зроблено висновок, що учні цього вікового періоду з високим рівнем інтегральної оцінки властивостей основних нервових процесів характеризуються і вищим рівнем загальної фізичної підготовленості та їх окремих компонентів.

[ENG]
The correlation and individual differences of the average indexes for physical fitness parameters among the groups with different individual typological properties of the higher nervous activity were investigated among the pupils of younger school age. The reliable correlations were found among some changed indexes of the investigated features, as well as reliable differences among the groups with different properties of the main nervous processes. It was concluded that the pupils of this age period with high level of integral properties mark were characterized with higher level of general physical fitness and separate components as well.
Текст [RUS]
Введение В педагогической теории и��
Ключевые слова [RUS]
функциональная подвижность
сила
уравновешенность нервных процессов
оценка
подготовленность
анализ
достоверность

[UKR]
функціональна рухливість
сила
врівноваженість нервових процесів
оцінка
підготовленість
аналіз
достовірність

[ENG]
physical fitness
main nervous processes
individual typological properties
Ссылки Волков Л.В. Теория и методика детского и юношеского спорта / Волков Л.В. - К. : Олимпийская литература, 2002. - 294 с.

Глазирін І.Д. Основи диференційованого фізичного виховання / Глазирін І.Д. - Черкаси : Відлуння-Плюс, 2003. - 352 с

Державні тести і нормативні оцінки фізичної підготовленості населення України / За ред. М.Д. Зубалія.- 2-е вид., переробл. і доповн. - К., 1997. - 36 с.

Коц Я.М. Спортивная физиология / Коц Я.М. - М. : Физическая культура и спорт, 1986. - 240 с.

Круцевич Т.Ю. Рациональные тренирующие режимы для подростков с различными типологическими особенностями ВНД / Т.Ю. Круцевич // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. - 2000. - № 20. - С. 19-26.

Лизогуб В.С. Онтогенез психофізіологічних функцій людини: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора біол. наук : спец. 03.00.13 "Фізіологія людини і тварин" / Лизогуб Володимир Сергійович. - Київ, 2001. - 29 с.

Ляшук А.М. Психологічні основи індивідуального підходу в процесі фізичного виховання дітей із затримкою психічного розвитку / А.М. Ляшук // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. - 1999.- № 19. - С. 27-29.

Макаренко М.В. Основи професійного відбору війскових спеціалістів та методики вивчення індивідуальних психофізіологічних відмінностей між людьми / Макаренко М.В. - К, 2006. - 395 с.

Макаренко Н.В. Комп'ютерна система "Діагност-1" для визначення нейродинамічних властивостей вищої нервової діяльності людини / М.В. Макаренко, В.С. Лизогуб // Особливості формування та становлення психофізіологічних функцій в онтогенезі. - Черкаси, 3003. - С. 60.

Петренко Ю. О. Нейродинамічні та психічні функції у дітей молодшого шкільного віку з різним рівнем фізичного розвитку: дис. ... канд. біол. наук : 03.00.13 / Петренко Юрій Олексійович - К., 2006. - 171 с.

Петровская Т.В. Дифференцированная методика физической подготовки учащихся младших классов в системе занятий по физической культуре в школе : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.04 "Теория и методика физического воспитания и спорта" / Т.В. Петровская - К., 1983. - 23 с.

Сватьєв А.В. Загальнотеоретичне обгрунтування методики індивідуального планування фізичних навантажень // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. - 1999 - № 21. - С. 17-21.

Сергієнко Л.П. Тестування рухових здібностей школярів / Сергієнко Л.П. - К. : Олімпійська література, 2001. - 440 с.

Спортивная метрология /Под ред. В.М. Зациорского. - М.: Физкультура и спорт, 1982. - 256с.

Унт И.Е. Индивидуализация и дифференциация обучения / Унт И.Е. - М. : Педагогика, 1990. - 192 с.

Хоменко С.М. Розумова діяльність за умов переробки зорової інформації різного ступеня складності та успішність навчання учнів з різними типологічними властивостями вищої нервової діяльності : дис. ... канд. біол. наук : 03.00.13 / Хоменко Сергій Миколайович. - К., 2004. - 154 с.

PDF, перейти к полному тексту статьи
СОДЕРЖАНИЕ ЖУРНАЛА